zondag 24 april 2011

Day One: 2

Zo mijn eerste dag zit erop! En het was heerlijk al het eten, en super gezond! Ik voel me ook al weer wat beter en ik was dus in staat te koken en te douchen, ook wel zo fijn.. Morgen zie ik eindelijk mijn vriend weer, hij zat vanaf donderdag nacht in Wallonie voor het Skoda rallyteam en ik heb hem haast niet gesproken.. Ook dan maar eens wat lekkers brouwen, dat wordt nog een hele klus want onze smaken staan bijna lijnrecht tegenover elkaar.

Maar dat even terzijde, hier mijn heerlijke lunch en dinner.



Voor de lunch had ik wat groentes in stukjes gesneden en een paar dipsausje klaargemaakt: notendip, basilicum-pesto dip en mediterrane tapenade. Ik ging heerlijk lunchen met mijn ouders dus ik had erbij voor ieder een cranberry-druivensmoothie gemaakt en voor hun nog wat brood bij de dipjes.
Recept van de noten en basilicum dip:
Noten
100 g noten naar keuze
1 grote el pindakaas
sesamolie of een andere olie (zoveel als nodig)
Alles mixen/pureren en voilaaa.
Basilicum
2 handen basilicum
half geperste citroen
scheutje olijfolie
1 el pesto


Ik had laatst eens wat nieuws gevonden als vleesvervanger, een 'tempeh-steak'! Nou dat klonk wel lekker dus ik heb het maar eens gemaakt (wel zelf wat aangepast) en het was heerlijk, erbij heb ik een mengsel van spinazie en linzen gegeten. Het recept van de Tempeh-steak voor 2 personen:
200 g Tempeh
3 el ketjap
1 tl djinten
1 groentebouillon blokje
2 teentjes knoflook
1 el appelcider azijn
3 tl paprikapoeder
peper naar smaak
2 el olijfolie (1 voor het bakken en 1 voor de marinade)
Kook de tempeh 10 minuten in water met een half bouillon blokje. In deze 10 minuten kun je de marinade maken. Doe de rest van de ingredienten bij elkaar in een bakje, waar beide goed steaks in kunnen. Leg de steak hier na het koken 1 uur in en bak ze vervolgens in een pan goudbruin.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten