zaterdag 23 april 2011

Gezond van binnen, slank van buiten.

Ja, nu het dan echt zomer begint te worden moet ik er maar aan gaan geloven, die overtollige 'winter'kilo's moeten er nu echt af.. Na vorig jaar zomer heb ik er zo'n 8 kilo bijgesnoept en een aardige vetreserve opgebouwd. Vaak hoor je dat je in 21 dagen slechte gewoontes kunt afleren, denk aan een hele chocolade reep opeten, 1,5 ijsje eten en heel veel koekjes snoepen. Dus dat ga ik nu doen. 21 dagen gezond leven, en ja hoor, ik begin, op Pasen. Niet zo slim lijkt het maar je moet toch ooit beginnen. Maar in plaats van mezelf alles te verbieden ga ik juist heel goed voor mezelf zorgen en elke dag iets lekkers gezonds maken. Aangezien ik heel erg van koken hou lijkt dit me wel een slim idee, eens heel anders koken, heeeeel gezond.
Ik kan nu ook al aardig hardlopen, ongeveer een half uur achter elkaar en ik train nu voor 10 km, ik hoop dat dit mijn prestaties ook gaat verbeteren:).

Hier alvast een voorproefje van 2 heerlijk gezonde ontbijtjes.


Fruitcrumble, maar dan gezond, het recept:
100 g bessen naar keuze
1 appel in kleine stukjes
1 half uitgeperste sinasappel/citroen
2 el havermout
1 el muesli (ongesuikerd!)
1/2 el volkorenbloem
1 tl kaneel
2 tl boter
evt. vanille extract
Meng de appel, bessen en sinasappelsap/citroensap en doe het in een ovenvast schaaltje. Meng vervolgens de bloem, havermout, muesli, boter, kaneel en evt vanille extract door elkaar en doe dit bovenop het fruitmengsel. Zet ongeveer een kwartiertje bij 180 graden in de oven of tot het mooi bruin is en smullen maar:).



Oatmeal cupcake, zo noem ik het maar hihi, het recept:
30 g havermout (oatmeal)
20 g muesli (ongesuikerde!)
100 ml melk (soyamelk geeft een wat zoeter smaakje!)
Een stuk of 10 amandelen
1 tl kaneel
vanille extract of evt vanille suiker
handje rozijnen
Meng alles door elkaar en zet ongeveer een kwartiertje in de oven bij 200 graden. Evt de laatste minuten op de hoogste stand voor een krokant korstje.


Ik ga nu elke dag een nieuw gezond receptje posten, ik hoop dat dit de motivatie erin houdt dat jullie er misschien ook wat aan hebben.

Liefs, 
Joep

2 opmerkingen:

  1. Hihi geinspireerd door Annemerel? Maar ik ga ook gezond doen,heb laatst een heel leuk sport programma ding gevonden en ik begin maandag :P dus misschien helpen je receptjes me wel om ook eens wat gezonder te eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha nee wie is dat dan?? misschien kan ik daar ook nog wel wat leuks van af halen:)! ah leuk zeg! wat is dat dan? makkelijk te volgen?

    BeantwoordenVerwijderen